Statisztikák
Olvasási idő: 5 – 8 perc
Örömmel értesítem Önöket, hogy a Könyvtár internetes megjelenése a számok alapján nagy sikert aratott az ügyvédség körében. Jelenleg öt felület látogatottságairól vannak számaink, amelyet most közreadok. A szolgáltatási csomagot 2011. január 31-én indítottam el, így a közreadott számok kb. két és fél hónapot ölelnek át (2011. március 17-ig bezárólag).
A hírek alapvető megjelenési helye a Tumblr által nyújtott webfelület, ahová minden könyvtári hírünk kikerül (eddig összesen 88 bejegyzést tettünk közzé). Ezt az oldalt 316-szor látogatták meg, 509 lapot megtekintve, átlag 1:14 percet töltve az oldalon. Látogatóink többsége itthonról követ minket, de Franciaországból, Írországból, Svédországból és Németországból is olvassák az oldalt. A Tumblr-en lehetőség van a regisztrációra és saját híroldal üzemeltetésére, közülük 10-en követik az oldalt.
A híroldal mellett több, kényelmi funkcióként bevezetett felületen is megjelennek automatikusan a híreink. Ezek közül a legfontosabb a Facebook, ahol lehetőség nyílik a visszajelzésre is, jellemzően “lájkolás” útján, de szöveges üzenethagyásra is van lehetőség. Az indítás óta eddig 57 ember tette el a kedvencei közé az oldalt, de ennél jóval magasabb a használat, hiszen egy bejegyzést átlag 150-200-szor néznek meg (eddig összesen 5670 megtekintés történt, emellett viszont csak 6 visszajelzés). Jellemző a Facebookon követőkre, hogy a 25-34 éves korosztály hölgytagjaiból kerülnek ki, de 18-24-es férfi korosztályon kívül mindenki képviselteti magát.
Annak, aki nem akar regisztrálni a közösségi oldalon, de kényelmetlen számára a híroldal rendszeres látogatása is, napi összefoglaló email áll a rendelkezésére, amelyre a híroldalon lehet feliratkozni. Ezzel szorosan összefügg azok száma is, aki RSS-hírcsatornán követi a híroldal eseményeit. Az emailos feliratkozások száma jelenleg 33, akik minden nap reggel 7 és 9 között kapják meg az előző nap eseményeit. Archívum nincsen, maga a híroldal tölti be ezt a funkciót. Hírcsatornán jelenleg 60 feliratkozó kapja a híreket, ők az azonnali értesítés előnyeit élvezhetik ezen a módon.
Híreink továbbá szintén automatikusan kerülnek ki a Twitter mikroblog-szolgáltatásra is, ahol 12-en követik azokat.
Nem csak a kifelé irányuló kommunikációhoz, de a beérkező kérdések, igények kiszolgálását is igyekszünk megkönnyíteni. A hagyományos email-telefon kettős mellett lehetőség van a Formspring szolgáltatás használatára is, eddig összesen 4 kérdést válaszoltam meg ezen a felületen. A Skype ingyenes lehetőségét még senki sem használta ki (bukkonyvtar néven lehet elérni a könyvtárat – egyelőre csak chat formájában).
A kérések döntő többsége a CompLex Ügyvéd Jogtár Prémium adatbázis tartalmaira irányul (BH-k, BDT-k, kommentárok, jogszabály-szövegek, iratminták), ezeket igyekszem rövid határidővel teljesíteni (vannak néha kissé túlzott igények is – pl. több tízes nagyságrendű szöveg kérése, hibás vagy csak kb-ra megadott hivatkozások -, amelyek teljesítéséhez szükség van egy-két napra). Lehetőség van folyóirat-cikkek digitális másolatban való kérése is, ezt azonban kevesen használják ki egyelőre.
A világítás átalakítása (LED-izzók, nagyobb teljesítményű energiatakarékos izzók) és a könyvek egyre nagyobb mértékű feldolgozása és elpakolása lehetővé teszi, hogy hamarosan egy folyóirat-olvasó sarkot alakítsunk ki a kályha előtt, ahol a tervek szerint rendelkezésre fognak állni a fontosabb napi- és hetilapok, valamint a legfrissebb jogi folyóiratok. A kényelmet a foteleken kívül kávézási és teázási lehetőség fogja szolgálni. Remélhetőleg ezzel az általakítással kapcsolatban el fog készülni egy rendesen használható folyóirat-tároló is, amely rendezetten fogja elérhetővé tenni a friss lapszámokat.